tisdag, maj 25, 2010

Tillbaka till verkligheten

Nu när den toppenfina bloggen gagadodo finns och man kan spendera långa stunder med att kika på häftiga filmklipp och upptäcka skön musik där, så gör det kanske inte så mycket om jag i ensamhet går i retrograd bana här på Burgundy och länkar till en mycket bra artikel om förgiftat vatten i kranarna - ännu så länge inte här i sverige (vad jag vet) men skrämmande intressant läsning hur som helst.
Jag vill bara varna Roma - om han skulle få för sig att läsa artikeln - att det finns en referens till det gamla Rom i den, och att jag hoppas att den referensen är hyfsat riktig...
Klicka här för att läsa artikeln

9 kommentarer:

roma sa...

Jodå läst. Och nyligen borstat tänderna med flourfri tandkräm.

Max sa...

Sesådärja!

roma sa...

Visst, så då vet du att jag inte är så jämrans motsträvig som jag verkar. Såvida vi nu inte kommer in på cigg i bar. : )

Max sa...

Japp, håller med dig om att barer skall vara rökfria. Men, det vore väl trevligt om det fanns en, eller kanske möjligtvis två barer i stan som tillät rökning? Och då menar jag inte i små stängda bås, dit man dessutom inte får ta med sig sin öl.
Jag är ingen rökivrare - men retar mig vansinnigt på att det blir totalförbud, tvärt av bara - och inte en möjlighet at ens kunna diskutera eller få någon sorts jämkning i frågan.
Men, det är klart, vi lever i ett koncentrationsläger - i villfarelsen att vi är fria och har egna åsikter - och därför lyder vi utan att ens tänka efter en nanosekund när order utgår.
Människan... antagligen den dummaste samling genmanipulationer som existerar i universum!

roma sa...

På Gothia har de en sådan där rökbur. Jag fattar inte att folk kan få för sig att gå in där. Då tänker jag inte på själva röken utan hur det ser ut utifrån.
Jag kommer faktiskt till rökarnas försvar då det gäller att inte få ta med sig ölen in i buren. Skitlöjligt. Där fattar jag inte hur det har resonerats. Att personal ska behöva gå in i röken och hämta glas, månne?

Max sa...

Ja, jag tror det är just för att skydda personalen - vid ölglashämtning, och det faktum att plejset i övrigt skulle vara folktomt om man fick ta med sig sin dricka in i båset - för då skulle i stort sett alla hänga där inne hela tiden...

roma sa...

Nä, inte jag.
Vi hade fått köra teckenspråk med mig på utsidan och dig på insidan. Om du sett ut genom röken, vill säga.

Eller så är det att det blir mindre business, folk handlar inte i samma hastighet om de ska behöva lunka ur båset varje gång de vill ha mer i glaset.

Max sa...

Haha! Man skulle ju kunna tänka sig att de sätter in en bar i rökrummet, så blir det lite försäljningsruljans där... och i en förlängning skulle ju rökfria bås kunna tillämpas. Alltså; Man har rökförbud på plejset men har lite gammal god, skön barfeeling i de allt mer utvidgade rökbåsen, som efter ett tag tar över i stort sett hela baren - och sedan finns det speciella rökfria bås i dessa rökbås...
Fan, det är ju klockrent vansinne - ren och skär politik!
;-D

roma sa...

Det senaste låter som en jäkligt skön syn! Och en bar, som servar dessa bägge bås, i ett tredje bås med utskänkningsluckor.