söndag, december 19, 2010

Dom där knasiga ljuden

Roma nämnde i gagadodo-bloggen att jag hade gjort en liten summering i tidningen Studio, om Adran Belews sound, speciellt då han lirade med Talking Heads och Bowie. Här är en liten film där AB spinner på rätt bra. Detta var gitarrspel som jag var tvungen att försöka behärska - and if I may be so bold, lyckades ganska bra med!
Ett nutida exempel på detta är en helt nyinspelad låt med Roma, där jag medverkar - och använder i stort sett samma utrustning som Adrian kör med i filmklippet. Hoppas vi får höra låten snart, Roma. Du filmade också, va?

2 kommentarer:

roma sa...

Det hoppas jag också. På nämnda låt, finns ju faktiskt en till som är lika giftig på sitt sätt, saknas bara lite mer gitarr...du vet. Charlie och jag stuffade omkring med Garsons piano, introt blev fullständigt dynamit, vilket skapade ett "vad gör vi här?" i slutet av låten, som tidigare hade varit klart. Mer gitarr, var Charlies lösning.
Jag filmade bara med mobilen, men ändå. Kanske kan spexa ihop nåt kul med det.

Anonym sa...

psykadeliskt!!

100% psykos-ångest-freddy kreuger nightmare-hjärtklappning-snetripp...

Seriöst, detta är läskiga grejer.

H/krax