fredag, oktober 05, 2007

Idol... igen...

Jamen, det var väl själva faaahaan, då sitter man där igen och glor på skiten - och denna gången hade jag bestämt mig för att inte gå upp i spinn över juryn och deltagarna - men likt förbannat kan jag inte låta bli att titta och tycka. I sedvanlig ordning är det nu den "absolut bäääästa" omgången någonsin... Fuck me? Det finns ju bara en enda människa med något som kan kallas sångröst, och det är ju han krullot med den omöjliga frisyren - Andreas. Självklart så sitter hon svampätaren Utoshiita och dillar om sångröst - som hon inte begriper sig på - och biljardbollarna vill bara ha mulattjäntor i täten - som dom sedan på sedvanligt skivbolagsmanér kan knulla med sina mindre biljardbollar på skaft.
Nej, fram med han krullot - det är den ende som har någon känsla... men såklart är det omöljligt... som vanligt.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket fyndig och kul - och förmodligen sann – formulering kring biljardbollar. Touché.

Det bästa jag sett under årets upplaga var när den blonda tjejen under uttagningen sjöng Elvisdängan "That's Alright, Mama" till eget gitarrkomp. Jag måste sett ut som en fågelholk modell större för det var fullt i klass med The King himself, vilket alla vet inte vill säga lite! Snorbra, helt enkelt. (Jag utgår ifrån att ingen får för sig att komma och påstå att Elvis är överskattad.)

Max sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Max sa...

Hon var cool där faktiskt, som du säger - och hon skulle gärna få vunnit hela tävlingen för min del på den första insatsen - men sen skulle hon ju sjunga lite annat och då var det klippt. Men lågt raspigt visksjungande är hon riktigt bra på - det är i den genren hon skall ligga.
Förra veckan lät hon som om Joan Jett skulle ge sg på Dans på Brännö brygga - gap och skrik, ingen ton, finess eller kvalitet what so ever.



(Jag tog bort mitt förra inlägg för det var så mycket stavfel - fick ändra detta. Måste ju finnas ett sätt att ändra i sina inlägg....?)

Max sa...

... och fastän jag ändrade stavfelen glömde jag bort ett "i" i "sig" - fan vad det är retsamt med typos i sina inlägg...

Anonym sa...

Vad som är förvånande är att så många låter halvsura och röst beslöjade när det börjar knata framåt i tävlingen. I samma takt som man tappar intresset för programmet faktiskt. Men det verkar som om många faller på dåligt låtval snarare än sångrösten. Obegripligt hur viss skit kan sjungas överhuvudtaget.

Anonym sa...

Ajj! En särskrivning där!

Max sa...

Whooaaw! Då är vi härligt nog överens för en gångs skull! Inte bara om särskrivningen utan även om barnens sånginsatser.
Faktum är att hon gitarrtösen faktiskt är ganska skön och det finns kanske en o annan till som möjligtvis klarar sig hyfsat - men det är som du säger, kanske egentligen låtvalet som stjälper de små liven. Dom får väl sjunga R'n'B - som på min tid betydde Rhythm and Blues - vad det står för i dag vet jag inte... Det entonigfa lallandet är ju det enda som finns... för dom...

Anonym sa...

Vi är nog överens ganska ofta, bara den ene fattar vad den andre menar, vilket inte alltid varit fallet. Konspirationsteorier jobbade ju då snabbt upp sig till självklarheter.
Det skulle väl vara Steve Bai då, eller Earth Wind & Fire!

Max sa...

Steve Bai...?
Ja, det är många som tycker han är skit, har jag förstått! :-)