fredag, november 14, 2008

Ljuv musik

Holy Mother of Fuck!
Löder dom på bra här eller? Jisses!

16 kommentarer:

Anonym sa...

svin najs ju...

aaaaaaaaoooooooouuuuuuuaaaaaaaaiiiiiiiiibaaambaaaaaaaaa

/ hisings eno

Max sa...

Du kan börja förbereda mixerbordet - så här skall min soloplatta låta!

/Eno Femtio

Anonym sa...

Gääääsp.
Den soloplattan köper då inte jag. Inte ens om du signar den.
(Visst, slinka fingrar, säkert hysteriskt kul att spela om man heter Jan Akkerman men att lyssna på... Är det inte lite Jokkmokks-Jocke över det där joddlet?)

Anonym sa...

tro fasen de ska låta så! jag grillar i gång bordet :)

/ Enof

Anonym sa...

Är det inte lite riskabelt att använda just ordet "grill" i sammanhanget? Då kanske det inte blir något av...

Max sa...

Grill = hett, juicy, spicy, gott m.m.!

Nu, MotvallskärringRoma, måste du starta en tvillingblogg till min - den kan heta Burgundy Trist där du bland annat kan konstatera att jag ständigt är "in the mist" (fast det går bra här i kommentardelen också, You're welcome).
Jag tycker att Jokke rockade ganska hårt på sin tid...
Ta bara en sån stänkare som; Knulla Gullan!

;-D

Max sa...

... hur gick texteen nu igen...
Knulla Gullan ho-ho (ho som i jänkarnas slang för whore) som en gök!
Hon bjuder på affe (amfetamin) och pök.

Det kallar jag rediga gangsta-rock-texter det! Grillhårt så det räcker!

Anonym sa...

Din fyndighet kan man då rakt inte klaga på! Burgundy Trist!

Men, what can a poor boy (jag) do??? Hocus Pocus med Focus! Du hör ju bara.
Men jag kan ju direkt tillstå att så skulle jag också vilja kunna spela, men då hade jag valt att spela låtar, det där är ju bara show-off. (Du märker konsekvensen i min trist-mist?) Hade de några fler hits, eller? Inte det...

Risken är ju också uppenbar att jag blir snudd på patetisk i mitt "ständiga" nerbrackande så jag försöker vara lite positiv och tipsar om några REAL cool cats:

http://www.youtube.com/watch?v=35trBS-LWok&feature=related

Tror nog att solot där KAN appellera på Mr Frifräsarn?
Kanske kan chew it over över en P.P.?

Anonym sa...

Vad tror du om "Tease" som namn till bloggen?

Och nu Focuserar vi på fredagskvällsmisten med Canaiolo-taste.

Max sa...

Tease är ett bra namn, och Sylvia var väl ytterligare en hit med Focus...

Japan där ja.. jo dom var rätt roliga, synd bara att gitarristen så uppenbart rippar Belew - men vem gjorde inte det på den tiden?
Däremot Karns - vilken läskigt spännande basist!

Anonym sa...

Burgundy Trist och Knulla Gullan! Jo, man tackar allra ödmjukast för att lustifikationerna haglar frekvent likt spön på min röv en lördagskväll. Alltid trevligt när Mist och (numera) Trist är i nappatagen på varandra. Jag vill bara säga det aldrig är fel med gammalt härligt gitarr-stonk, och det har väl alltid varit för lite Alpenhosen-tema i musiken? Mera sådant gött,Mr Misty!

Lock-Olga

Anonym sa...

Synd att det saknades ett N i titeln på Focushiten 2. Sylvian skulle bundit ihop våra inlägg så snyggt.

Det är mycket Belew över japsen, ja. Men David gillar ju David så solot var nog fingervisat.

Såg en snubbe på Dojjan en gång som skulle styrt ut både Akkerman och Masami Tsuchiya med råge. Skulle vara kul att höra en soloplatta med honom...

Max sa...

Jo, den kanske kommer trots allt...

Dr. Feelmjölk plays Filiokus

Anonym sa...

mmm... å jansen å barbieri... plagiatörer? jösses!

karn va i falkenberg förra veckan by the way.. med bla. pat mastelotto å valgeir sigurosson :) sen va ju han där ju ( stockholms abbey..eeehh..öööh f'låt lukather :)) janne "tungan" S.. å han har ju aldrig snott nått!

sylvian må va en plagiatör.. men va fan de e ju ingen skit han snor! ... å han har faktiskt gjort de så bra att nu härmar dom andra honom...

de låter kööönstitt' men sååå e' de!



// him with a grill

Max sa...

Plagiatörer...? Nädå!
För min egen personliga del tyckte jag bara att han gitarristen rippade Belew lite för tydligt... och inte speciellt bra...

Men sådär höll vi ju på, på 80-talet...

Anonym sa...

I maj förra året hade jag äran att få spela med en fin orkester på en turné i UK. Vi var förband till Focus. Det var inte riktigt samma bränn som sjuttifäm men ändå... Och hur fan hamnade vi DÄR?! Samma tanke slog mig när jag skulle rigga och spela på McDonalds i Karlskoga för TOTALT förvirrade Happy Meal-kunder med mitt bluesband. I survived:-)

Svenningsson