torsdag, september 10, 2009

Timeout

Lite allmänt sådär, kan jag ju berätta att det blir mindre och mindre intressant med blogg-grejen. Jag hade ju tänkt att efter den sensate maratondiskussionen med Roma, för något/några inlägg sedan skulle jag bara lägga in dumroliga grejer - men jag återkommer allt som oftast till inlägg som det nedan; "sjuka svin", och det är ju inte meningen att göra folk förbannade liksom. Att man får mothugg när man tänker stick i stäv med folk i allmänhet har jag inga problem med - men det blir inga konstruktiva diskussioner, utan jag står allena.
Jag tar därför och lägger ner bloggen på obestämd framtid och ägnar mig åt viktigare ting. Burgundy kommer att finnas kvar, men endast för att jag vill behålla merparten av det jag skrivit, som ett litet arkiv, inget annat!
Ha det gôtt, go' vänner - så syns vi irl istället!

7 kommentarer:

Erica sa...

:( !!

Anonym sa...

Det var ett tråkitgt beslut som jag får respektera. Jag får väl också passa på att, på obestämd tid, tacka dig för mycket skojiga inlägg som jag skrattat gott åt. Hoppas att du snart börjar leverera på din blogg igen.

Locket, Semlas bror

roma sa...

Det har varit skitroligt att läsa dina inlägg, främst för du äger en påtaglig begåvning med ord, men eftersom inläggen har den karaktären de har blir det ju lätt kommentarer, vilket du också uppenbart vill ha. Men när det hamnar på ett mer engagerat plan är det som du skrev någonstans tröstlöst att skriftligt diskutera. Nåt som man aldrig riktigt lär sig, konstigt nog.

Jag har personligen aldrig blivit förbannad pga något av dina inlägg, så du kan count me out där, men jag blir inte förvånad om någon uppfattat det så och däri ligger problematiken med blogg-diskusser. Eller i det skrivna överhuvudtaget. "Svart på vitt" är inte så klart och tydligt som det allmänt görs gällande.

Vad de andra Mistarna antagligen inte vet är att vi mail-ledes till sist hamnade på samma plan. Det hade vi kunnat gjort direkt om vi diskuterat på vanligt sätt. För som som du skrev, det du menade finns i en annan "katalog" och den visste jag inte ens existerade tills alldeles nyligen då du äntligen- får jag nog säg - skrev mer rakt ut vad du menade. Jag förstår nu att du tvekat inför det tidigare - det är heavy stuff. Nu när jag vet kan jag inte opponera mig speciellt mycket, för jag vet inget om detta, mer än att jag kan slå igen min "katalog" om vanligt 3-D-beteende som jag flitigt bläddrat i och citerat ur.

Dock har jag en bättre idé gällande ditt arkivtänk, vi tar det sen...

vediamo

Max sa...

Självklart läser jag nyfiket kommentarerna här - och det är glädjande och smickrande läsning... so far!
Tack skall ni ha!

Jo, det är ju såklart så att jag antagligen inte kan hålla mig från att posta något, lite längre fram - men det får i så fall vara något som folk på något sätt kan ta till sig. Nu står jag mest ensam och gaggar med mig själv i en sån där gatubrunn, några meter ner, och med ett grovt galler ovanför - där är det trångt, kallt och blött mestadels.

Roma! Det var en helt formidabel mejlväxling vi hade! Det var mycket givande att faktiskt få faktiska frågor i de ämnen vi avhandlade - frågor som jag och du kunde diskutera en och en, lugnt och sansat. Det kändes som en bra breakthrough!

Anonym sa...

kom t'baks!

//pig-ey





http://projectcamelot.org/jane_burgermeister.html

Unknown sa...

Dear Burgundy!

Inte ska du lägga locket (!) på bloggandet - bara en liten time-out, eller hur?
Din begåvning i tanke, formulering och esprit ska inte stanna i en gatubrunn - take it to the streets, man!
Kör de grejer som du känner för - du behöver faktiskt inte alltid kommentera kommentarerna. Ibland är invecklade förklaringen "the root of all evil" i korrespondensen. Inte tusan förklarar du en fenomenal gitarr-räka i någon av de låtar du spelat på?
See you soon.

Semloque

Anonym sa...

Det bästa och roligaste jag vet är personer som man sakligt kan diskutera med, om de har en annan åsikt än vad jag har så blir det naturligtvis ännu bättre!

Det värsta jag vet är att diskutera med personer som inte lyssnar och hävdar sin åsikt in absurdum och till slut vill ta till nävarna!

Ser fram mot att någon gång, förhoppningsvis inte allt för långt in i framtiden, få dela en flaska riktigt rökig livets vatten med dig! Det kommer att bli en natt att minnas.

Synd att du slutar blogga, den har skapat funderingar och tankar som inte min omgivning erbjudit.

/c90