torsdag, april 28, 2011

Läget just nu

Vilken påskhelg det var, va? Varmt och skönt väder och några extra dagars ledigt. Jag för min del tog en rejäl timeout och satt i trädgården, drack lite bira och njöt i solen. Det blev också långa stunder att stillsamt sitta och fundera på ett och annat, till exempel på hur svårt det är att "rita ett streck, till en meningsfull bild, mellan ett kluster av prickar som inte är numrerade".
Som tur är finns det folk som sysslar med just detta och som delar med sig av resultaten fritt på nätet. www.sott.net är en sådan sida, där man med jämna mellanrum summerar dagsläget i världen - och gör det rejält. Det är alltså långa summeringar och tar lite tid att läsa, men det är det värt.
Jag lägger den senaste artikeln här, för den med ögon att se (och läsa) med, öron att höra med och en hjärna som fungerar hyfsat.
Läser du så läser du, läser du inte så läser du inte - I don't give a flat flying fuck!
Klicka här för att läsa artikeln

6 kommentarer:

You Know Who sa...

Jodå, man är nog inte ensam om reflektionen "vad det händer mycket nu". Själv mäter jag jag längden på ett snöre. Inte så lätt det heller.

Highly The same sa...

Dubbelt-jag:et är ingen självfixering utan ren miss.

Max sa...

Två kommentarer...
Längd på ett snöre tyder på linjär tidsuppfattning - det är lika med; Fel! - tid är cyklisk, inte linjär! Så, då har vi klarat av den grejen.
Dubbelt-jag är lika med dubbel trubbel och därmed en ren miss i förnuft... om man inte gillar miss universum - och vad det innebär?
Läste nån av er artikeln? Nej, såklart inte!
Gör om - gör rätt!

Max sa...

Eller... aha! Det var två inlägg ifrån en och samma peson, där innan jag svarade? Har jag rätt? My bad - jag tänkte linjärt där för en kort nanosekund - min kommentar gäller alltså båda två och en samma - dubbelt jag, och en ren miss med andra ord!

Jag säger som Fawlty; pfhuff, such people I have to deal with!

roma sa...

"100-tals tromber i USA..."
Kom igen Max! Jag har läst. Eller i vanlig stil: skummat.
Jag kunde väl inte låta bli att likna din liknelse med dra linjer mellan punker, och hur svårt det är, med det hopplösa med att försöka mäta längden på ett snöre. Och då skämtar jag inte. Det är en hel vetenskap.

Så jag får väl returnera lite mer Fawlty: "Don't mention the war. I did it once but got away with it alright."

Max sa...

Aha.. ja, jag borde fattat det!
Några punkter ihopkopplade varje dag, skapar en större bild!