tisdag, mars 20, 2007

Rapsensation

Läste en såndäringa gratistidning på bussen idag. Där fanns ett YouTube-tips om en rapsensation. I quote; "Ingen kan rappa som Aries Spears. Aries Spears kan däremot rappa som alla andra; Snoop Dogg, LL Cool J, DMX, Jay-Z. Sök på Aries Spears och förundras"
Hmmm, det där var ju värt att kollas upp. Sagt och gjort - klippet finns nedanför.
Jag måste säga att... WOW, jag är förbluffad, stunned, flummoxed... jag menar, detta måste vara den mest spektakulära musikaliska atombomb som släppts de senaste 100 åren - jag är helt golvad och knäckt. Jag som har spelat in massor av raplåtar där jag talar snabbt till den högt tickande köksklockan hemma... Det är bara att se sig slagen. Aries knäcker allt motstånd.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fattar inget. Låter ju precis som allt annat rapande, f'låt, rappande. Ska genast erkänna att jag är helt oinitierad i hipphoppande snoppdoggar och allt vad de heter. Och det är inte för att jag inget sett/hört något tidigare utan för att genren som sådan definitivt inte lockat mig att vidare lyssna på mer. Tvärtom, 99,5% av det jag hört har, i mina öron, knappt har med musik att göra. Jag kan bli sittande framför MTV och fascineras av hur urbota kass det är, töntigt, löjligt och samtidigt hur extasierad publiken verkar vara. Fast och andra sidan, det är ju USA. (Såg igår nåt amerikanskt bottenskrapsprogram som gick ut på att dissa varann och få poäng för det. Say no more. Och visst f-n såg publiken lika exstatisk ut där! Behöver jag tillägga att högsta-nivån på "fyndigheterna" i allra bästa fall var kass.)
Nä, vad som är bättre med snubben på klippet är att han sitter ned, så man slipper se hans förmodade urlöjliga rörelseschema – med tanke på hur det brukar se ut.

(Om någon undrar över de 0,5% som jag inte tycker är lika obegripligt så ingår Eminem där. Och Puff Daddy, som rappade upp ståpäls på mig med "Come With Me", hans version av Led Zeps "Kashmir".)

Pimp my diss

Max sa...

Jag är med dig till 100%. Hela rapgrejen övergår mitt förstånd med 750km i timmen.

Anonym sa...

Ahh! Nu var det jag som faktiskt missade din ironi!?

Anonym sa...

Kalle Sändare och o Jörgen Mörnbäck...
DE kallar jag grym rap!
Fy fan för amerikanska talskivor med trummaskin!

´nuff said!

Svenningsson

Anonym sa...

Jag skulle sagt nåt vettigt och begåvat om hur dåligt rap är men så kom jag på att Dylan Moran har redan sagt det:

http://www.youtube.com/watch?v=RK0t-U_yOCY

En rolig herre...