onsdag, augusti 12, 2009

Mike Garson lirar med Strasse

Jag har fullkomligt älskat Mike Garson sedan jag köpte David Bowie-plattan "Aladdin Sane" 1973. Garson är en makalöst begåvad pianist som spelar så udda och "crazy" att man, på bara några toner, direkt hör att det är han. För den som inte har hört honom kan jag rekommendera att lyssna på låten "Aladdin Sane" - det är en fin introduktion.
En dröm som nu blivit sann är att MG lirar på Strasses nya album, och jag kan lova att det låter... fantastiskt.

(en liten parantes till Roma - som inte handlar om just det här; jag är inte på jobbet på onsdag och kan därför inte svara på mejl som du skickar dit - men, tänk på att det vi snackar om enbart är idéer, tankar och teorier, och vi skall inte ta alltför allvarligt på det hela - antagligen har både du och jag helt fel!)

Här är en film där Garson gör en fin version av Bowielåten "Space Oddity" - lyssna och njut!

7 kommentarer:

Anonym sa...

NÄR KOMMER NYA STRASSE PLATTAN???

Space Oddball

roma sa...

Skön parantes där mitt i Garson där! Två saker av vikt liksom : )

(Träffade du Garson?)

En dröm för mig är att du lirar på några av mina låtar som ligger och puttrar... jag är övertygad om att det skulle att låta...fantastiskt.

Anonym sa...

roma, blir inge me de!

/ managen

roma sa...

We'll see... och du kanske vill mixa dem?

Anonym sa...

hörde att Garson spelar live med strasse i november i sthlm!!! grymt. vi kommer

diamond dogs

LillGunsan sa...

Genom letande efter konst (som i tavlor) snubblade jag över en blogger vid namn Max.
Snart förstod jag att denna gitarrspelande "akvarist"(kallas det så?) är en av de personer i mitt liv som jag hyser den största respekt för. Inte bara som överjordisk musiker utan som person.
En stor trygg nallebjörn som med sina 47:or alltid stått stadigt genom allt vad livet serverat.
Så ser JAG honom och säger RESPEKT Max.
Löv ya
LillGunsan

Anonym sa...

Två veckor sedan förra inlägget! Dags att komma ur akvariumet nu, eller vad du nu gör, Mats.

Locket