torsdag, mars 04, 2010

Lätt som en plätt

Det pågår ett globalt folkmord. Det vet alla vi som har en hjärna att tänka med. USA går i spetsen och leder resten av världens regeringar, som givetvis är införstådda i sammanhanget. Gifter, vacciner, strålning o.s.v. är bara toppen på ett enormt isberg. USA är en "öppen" diktaur - det har tills alldeles nyligen inte behövts några landsgränser att förbjuda folk att resa in eller ut över. Istället är amerikanen så konditionerad att; alla länder som inte är amerika - helt enkelt inte existerar, det finns bara amerika, resten är... ingenting. Detta vet vi alla om, och snart får även vi känna på dessa regler.
När man talar om det här är det ytterst svårt att sätta fingret på hur det fungerar och liksom... varför?
Du är givetvis inte intresserad av detta och kommer såklart inte att läsa den artikel jag länkar till - så varför skriver jag detta då - för blinda ögon? Jo, för om man plöjer den ganska långa artikeln får man svar på en del frågor, och en ganska stor bit av pusslet får enkla bitar att lägga sig på plats.
Här kommer du inte att klicka för att läsa artikeln

11 kommentarer:

roma sa...

Läst. Till största del i alla fall. Vad jag inte riktigt får ihop är att befolkningen generellt bara ökar. Borde man inte se en minskning om det är som det står i artikeln?

Max sa...

Håller inte med riktigt där. 1990 peakade tillväxten med 163 milj. per år - nu är siffran nere i 134 milj. per år. Men, födselratio är trots allt större än dödsratio - ännu så länge....
Generationer som stadigt förgiftats via strålning, oätlig giftig mat och dryck - som alla barn och ungdomar tycker är så gott - div. influensavacciner och en utarmning av hjärnans funktioner, läs mobilstrålning bl.a. kommer snart att börja duka under av sviterna efter detta och vi får se en drastiskt ökad dödsprocent.
Vad har kropps-scanner för funkion?
Hur får man människor att "frivilligt" scannra hela kroppen?
Airports, anyone?
Undrar också varför det plötsligt är så många jordbävningar, på så intrikata USA-intressanta ställen - där har du ett riktigt surt äpple att bita i.
Vilken typ av hjälp skickade USA till Haiti...?
Ja, jag kan lika gärna svara på det direkt; militär!

Det är bara att sätta igång att googla på dessa ämnen - och använda hjärnan till vad den är bra på - att tänka med!

roma sa...

Hjärnan är bra på fixa spöken också. Riktigt bra. I alla fall min. Av egen erfarenhet, på långt mindre dramatiska plan, "ser" man det man vill se. Detta är inget avfärdande på dina antaganden men att USA kan flytta kontinentalplattor, där går nog i alla fall min gräns till vad människor good or bad, är kapabla till. Trots att det finns en usel Bondfilm om just det.

Säg mig, är inte rökning ett mycket effektivt - och frivilligt - sätt att uppnå det artikeln påstår? Sorry att jag återkommer till detta med rökning men det är sån kinesiska för mig, jag förstår inte inkonsekvensen. Såvida du inte vill uppgradera dig med en skarp hjärna i behåll. Ifall nu hjärnan blir smartare av nikotin som en del, mestadels rökare, påstår. Ca 30 miljoner per år globalt, om jag inte missminner mig, stryker med på grund av ciggen. Det måste "de" vara nöjda med? Eller?

Max sa...

Flytta kontinentalplattor är inga som helst problem - eller punktmarkera områden och trycka till med med en EM-wawe - Kolla in HAARP så får du svar.
Rökningen är knivigare att svara på - där behöver jag länka till en rad artiklar som tar upp ämnet. Kort; rökning dödar förvisso en del folk, dock är "rökrelaterade" dödsfall ganska sällan beroende på just rökningen utan andra orsaker som man skyller på rökningen. Dessutom har rökning befrämjande egenskaper i hjärnan, och det vill man inte veta av - därför pågår en global antirök-kampanj - denna kampanj har inget med folks hälsa att göra, eller att regeringar skulle värna om folks hälsa och välgång, tvärtom.
Det finns massvis med andra saker man skulle kunnat förbjuda om det var folks hälsa man ville få bättre. Att människor fortfarande går på denna lögn är för mig ett mysterium... men, men så är det...
Man pumpar mat, luft, miljö m.m. fulla med gifter och strålning - och sedan skulle man rikta in sig på rökning för att få folk friskare....?!?!?

roma sa...

Där är jag med dig helt och hållet. Det har slagit mig många gånger vad som används i maten utan någon kontroll med motivationen att det finns inga bevis att det är skadligt, helt sinnessjukt ansvarslöst. Tro fan folk blir sjuka.
Men bortsett från konspirationsteorier och dylikt, magkänslan man får när man ser rökare dra halsbloss är i alla fall för mig: det där kan inte vara bra.
Vin och alkohol har också positiva effekter (om nu tobak har några sådana, vilket jag inte vet något om) men är skadligt på andra plan. Solen likaså, skadligt med för mycket och paradoxalt nog skadlig på samma sätt (fast på andra ställen i kroppen) med för lite. Ja, jösses.
Nej, man tänker inte på folks hälsa, det har jag hävdat hela tiden. Det bästa är att folk röker hela arbetslivet (UTAN att bli sjuka, en paradox i sig), betalar tobaksskatten och sedan dör knall och fall på pensionsdagen. Hade det funkat så så hade vi inte sett till något rökförbud. Nu kostar det för mycket pengar med frånvaro på jobb och vård. Det är i mina ögon förklaringen till rökförbudet.
Vill man åt nikotines eventuella positiva på hjärnan så finns det fler sätt att få i sig det, om man nu önskar få i sig ett av de starkaste nervgifterna vi känner till.

Max sa...

Ja, vill man åt rökandets goda egenskaper - skall man sluta röka vanliga köpecigg - dessa är fullproppade med kemikalier för att ha ihjäl så många som möjligt.
Ren tobak utan tillsatser, i pipa eller giftfritt papper är grejen. Det finns en sådan tobak - American Spirit, heter den ironiskt nog - och den går givetvis inte att köpa i sverige, vad jag vet - man får beställa via nätet.
Fan, vad gôtt att det inte blev/blir en sån där lång jävla kommentarsgrej av detta - jag har inte riktigt tid eller ork med det.
Vi är alla på olika stadier av vårt kunnande och vetgirighet - och det är precis som det skall vara!

roma sa...

Hade det inte varit för din inkonsekventa hållning gällande rökningens skadeverkningar skulle det antagligen aldrig blivit några bautadebatter alls från min sida. : )

(Förbränning överhuvudtaget avger skadliga ämnen, inklusive ren tobak. Det påstås t ex att myset kring öppen brasa i hemmet ger en luftkvalité närmast att jämföra med Hornsgatan i Stockholm i rusningstid.)

Max sa...

Hahahaaah - du e' la för go'!
Inkonsekvent? Njae, jag tycker nog att jag talar/skriver hyfsat tydlig svenska. Så här då, en gång för alla;
Jag har aldrig sagt att rökning inte är skadlig - däremot har jag sagt att rökning inte är så skadlig som "myndigheter" vill påskina. Jag har alltid hävdat att detta handlar om "ren" tobaksrökning, inte vanliga cigg. Med andra ord; skall man röka bör man göra detta med en tillsatsfri tobak. Kunde man äta tobaken istället för att bränna/röka den vore det ju toppen - änna.

Btw - jag har lyssnat på låten du länkade - JÄTTEBRA!!! Jag ser fram emot att lägga några rökslingor på den!

roma sa...

Visst e ja go!? Du med! Jag har förstått hur du menar. Redan första gången gjorde jag det. Jag håller bara inte med. : )

Du har läst för lite Tintin(?). Det går att "äta" tobak. Åtminstone tugga. Följ bara inte Dupontarnas exempel.

DE rökslingorna däremot ser jag verkligen fram emot att få "dra i mig"!

By the way, boktips: Ers majestäts olycklige Kurt. Kunglig konspiration.

Max sa...

Oralt intagande utan rök är faktiskt riktigt gott - tuggtobak och snus - men ett gôtt bloss sitter där det skall också!
Boken om Kurt är redan köpt - men än så länge oläst, då jag håller på med fyra andra just nu, samtidigt...
(och det är nu du skall säga; Se där - det är därför du är så förvirrad! ;-D)
Jodå Abbys gitarr-rökslingar skall du få dra i dig!

roma sa...

Det tror jag också att det gör, blosset alltså, sitter fint. Det går inte att ta miste på, och det är upp till var och en.
En icke-rökare, till exempel, som besöker en rökare får självklart ta seden dit han kommer och kan inte sitta och rynka på näsan av ciggröken. Det vore oförskämt. Men en icke-rökare som vill ta en bärs på en krog utan att ögonen rinner och kläderna stinker ska kunna göra det. Vilket nu går alldeles utmärkt. Och därmed är "rökringen" sluten och vi bästa vänner!

Ah! Du har köpt Kurt-boken? (Lustigt, andra personen som jag tipsat om boken som redan begåvat sig med ett ex.) Var lite vaken på V-Gurras sätt att prata, gav många goa skratt. Och att Kungens Kurva i Sthlm är namngett av en incident som inleds av att Gurra öppnar gylfen och pillar på snoppen på sin chaufför är minst sagt dråpligt. "Däv hade jag tuv i otuven!"

Själv läser jag en bok om Capote, en om Black Sabbath och har börjat bläddra i en bok av Mailer så det där med att vara "förvirrad" av många pågående böcker är jag väl bekant med. Speciellt när man ska välja kvällslektyren : )