fredag, november 04, 2011

Inte ett chip... men ett armband



Och, ja, det är på riktigt!

6 kommentarer:

roma sa...

Någon har tänkt till, vill tjäna lite stålar. Men visst, byt ut musiken till något mer scary och man skulle rysa av obehag. Vad heter killen i klippet, tro? Winston Smith?

Max sa...

Stålar är prio. Som vanligt får man vetgirigt analysera den här grejen lite djupare. Mobiltelefoner är ett synnerligen effektivt kontrollinstrument och har även den fiffiga egenskapen att omvandla hjärnan till Brylépudding.
Armbandets statestik kanske inte inte nödvändigtvis är den stora boven i dramat, utan mer tanken att mobiltelefonen skall vara i närheten och aktiv dygnet runt.
En mobiltelefon kan man ju lägga ifrån sig - det gör jag och därför är det också så svårt att få tag på mig. Jag använder bara mobilen då det är helt nödvändigt och då jag själv väljer det. Så, för att ytterligare göra folk beroende av sin mobil, kan man ju skapa en app som hela tiden måste vara igång och som talar med ett armband. Strålning och "nytta" i ett slag - mycket finurligt!
Folk kommer att älska den här grejen. Beroendet skapar en positiv kick-känsla och det bästa av allt är att man slipper tänka själv - en hjärnfunktion som snart är utdöd!

roma sa...

Ibland undrar man om inte hjärnfuktionerna varit nedkopplade länge, långt före mobilen. Hur förklarar man annars Hitler, en klart störd människa med miljoner fanatiska anhängare?

Max sa...

Japp, det har pågått mycket länge - hundratals, om inte tusentals år!

roma sa...

Visst, så länge det funnits någon typ av intelligens. Jag skulle nog kunna tänka mig att dra till med hundra tusentals är som minst. (Ordet intelligens låter som en paradox i sammanhanget men det krävs ju trots allt ett uns av tankeverksamhet för att kunna bli anhängare av något, även det som är urbota korkat.)

Anonym sa...

Inslaget fick mig att tänka på scientologerna och deras E-meter...Brrr...Nej, håller med Maxy om att mobilen ska användas mycket sparsamt och då BARA att ringa med. Roligare att leva så!

Locket