söndag, januari 18, 2009

Good Riddance

Roma och jag tjafsar, som vanligt, i kommentarsdelen i "fluor"-posten.
Jag tycker att allas åsikter är värda att lyssna på, och är inte ute efter att på något vis pådyvla folk en uppfattning eller idé.
Jag skriver i den här bloggen lite då och då för att jag tycker det är kul att faktiskt kunna göra det. Att få mothugg eller att folk inte tycker likadant som jag är absolut inga bekymmer för min del.
Som man ropar får man svar - skriver Roma till mig, och... ja, det är nog så det ser ut faktiskt.
Bloggen har blivit ett forum där det bara är jag som sitter och luktar på mina egna fisar - och det tillför inget annat än att det, för andra, luktar skit.
Så, vafan, jag lägger ner det här nu!
Hittar jag nåt kul eller spännande så lägger jag såklart upp det här.
Bye!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Det var väl i sig tråkigt att du gör såhär, men var sak har sin tid och inget varar för evigt. Jag har själv oftast haft väldigt roligt åt dina inlägg och den lagom gnällige Romas "motvallsargument". Fast för mig skall saker man läser vara som ett bra tal: informativt, intressant och LAGOM LÅNGT. De två första tycker jag ni/du uppfyller, men den sista är det värre med. Ibland har det varit väl tradigt innan ni kommer till poängen, men det är ju min åsikt som sagt och det här skrivs i all välmening.

Dags att ta nya tag! Det kanske är bra på sitt sätt. Fredagsöl eller motsvarande, kanske?

Locket

Max sa...

Vi skall öla, lita på det - jag har talat med Semla om detta också - och Roma hänger nog på han med!

Ja, jag kommer ju såklart att fortsätta skriva på bloggen - men jag tror att jag lägger ner just de lite "svåra" ämnena. Det blir bara meningslöst tjafs och det fyller ingen som helst funktion egentligen.

Jag har svårt för religioner som innehåller tvång och fruktan. Jag har svårt för att inte reagera när jag ser att människor tillför gifter i sina kroppar i parti och minut. Jag försöker själv att eliminera detta i så stor utsträckning som möjligt - med det är jag det och vad jag gör och anser har ju ingen relevans för andra människor. Så när jag rantar och rejvar här om mina idéer så skriker jag rakt in i en cementvägg. Det är inte kul för mig eller andra.
Då är det ju bättre att skriva om saker som är lite kul och spännande och som vi kan diskutera på en "normal" nivå.

Anonym sa...

Ah, vilka trivsamma killar! Klart jag hänger på!

Sedan, mina inlägg till trots, håller jag med Abby i mycket. Antagligen det mesta...bara det att jag känner mig lite som Eric Idle i en scen ur Monty Pytons Life Of Brian. John Cleese i form av palestinsk upprorsledare frågar retoriskt i högt tonläge sina anhängare "Vad har romarna gjort för oss!?" Varpå Idle räcker upp handen och säger "akvedukterna?" Cleese blir givetvis skönt besvärad:"Jaja, men bortsett från det, vad har romarna gjort för oss!!?" Eric Idle tycker då att vägarna romarna byggt kan vara bra att ha. Och så där fortsätter det.

Kanske inte en direkt överförbar jämförelse men ni fattar. Jag har sett Abby lite som Cleese där, med ciggen hängande i mungipan medan han stirrar stint på innehållsdeklarationen på tandkrämstuben. Det är den sköna paradoxen som roat – inte retat, som jag lätt kan inbilla mig att det framstått som. Men jag har slagit mig till ro med att jag vet att Abby inte missförstått vilket varit huvudsaken.

Abby, fortsätt skriv. Du är en ordens man och skriver mycket underhållande och roligt, och passionen (mobiler, Flour) är det absolut inget fel på. Jag har ju mest "levt" på att låna av ditt engagemang/energi. Önskar jag själv hade lite av den glöden.

Sådärja, Locket orkade hänga med ända hit! Lagom långt, I presume?

Synes i baren, old boys!

Max sa...

Aha - då fortsätter jag, men med en anings touch av andra saker än vanligt. Det kan t.o.m bli en ny post idag - om bra ljud!

Anonym sa...

Locket har inget problem med att läsa långa inlägg, problemet är väl att de inte alltid är så intressanta.

Ibland känner jag en liknelse till mitt arbete, som när en elev skall svara på en essäfråga som han/hon inte riktigt kan besvara. Då tar ju ibland eleven fram tekniken att skriva mycket om något som kanske7kanske inte har med ämnet att göra och då kanske han/hon får in något som stämmer som svar till frågeställningen. Ofast inte dock:

Locket

Anonym sa...

Här är det nog mer av att försäkra sig om att man blir förstådd. Folk behöver inte hålla med men de ska i alla fall förstå vad det är de inte håller med om.
Sedan kan ju vägen dit bli omständlig, dunkel och raljerande. Vilket man själv inte inser förrän inlägget är postat. Märkligt hur skämt och försök till lustigheter faller platt i det skrivna. Och aldrig lär man sig. Det sneda skrattet medan man skriver, som Abby nämnde, syns aldrig i skrift. Därför är nog inte bloggandet ett ultimat sätt kommunicera på. Eye to eye är Abby och jag tämligen överens om det mesta, är jag övertygad om.

Max sa...

Vafalls! Är ni här och kommenterar. Ni skall väl kommentera i min nya "thoughtprovoking" post om vinyl istället.

(skrvet med ett snett flin ;-)

Anonym sa...

"Sorry, got confused!"

OK, jumpar över...

Max sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.