onsdag, maj 16, 2007

16/5-07

I dag är det en recension på en grupp som heter Tough Alliance, i tidningen City Göteborg. Jag har inte en aning om vilka TA är men det är en duo, två unga killar, som nu tydligen är Världsberömda i Sverige. Dom är bäst men får ändå sval kritik av en tös som heter Annah Björk. TA har varit med väldigt länge nu tycker recensenten, ända sedan 2004 tänka sig, och killarna börjar bli lite tröga och är inte lika hungriga sedan debuten. Hon skriver; Eric och Henning har hunnit fylla 25 år, det obstinata har mattats av och de behöver inga basebollträn längre...
Jag undrar vem som spelar elgitarr på plattan?

Så har vår goe lille Herr Nilsson-apa, vad heter han nu igen..? Fredrik var det ja!, Fredrik Reinfeld varit och hälsat på sin avdelningschef borta i Amerikat. Det finns ju en kille här i Sverige som heter Nwapa - mer känd under sitt artistnamn Dr. Alban. Avdelningschefen har ett liknande namn; Gwapa. Inga jämförelser med doktorn i övrigt!
Fredrik säger i nyheterna att han är imponerad av hur påläst, duktig och vältalig Mr. Gwapa är, vilken övertygande, säker och trygg ledare han är och hur jovialiskt tillmötesgående han är... oohhuuuurgghhhghg... phuoh... Jag spydde precis bara, en ganska naturlig reaktion!
Jaja, vår ollonblå statsminister måste ju slicka lite amerikansk bossröv så att han kan prata skit ett tag till här hemma!

Här ett par klipp på The Dynamic Mr. Gwapa;

4 kommentarer:

Anonym sa...

herre jävlar!

Anonym sa...

Min spontana undran är: hur länge har Annah Björk själv "varit med"? Och åldern, den bör ju vara under 25? Med tanke på det lillgamla uttryckssättet...

Anonym sa...

Med tanke på att Tough Alliances mig veterligen hitintills enda "hit" handlar om Coca-Colagrabbar så kanske man inte skall ha för höga krav på en kritiker som en gång sett fenomentet som obstinat, rena spenaten om ni frågar mig.
Loca-Lola-Boy

Anonym sa...

Rätt ska vara rätt, eller? Bushklippet innehåller mycket fake.