fredag, maj 04, 2007

Tat lugnt

Visst har vi ett härligt comunity här på bloggen. Det tjafsas och bollas kommentarer högt och lågt - riktigt kul!
Reverend tycker att jag skall chilla ut nu och släppa taget om mitt sura hat till kritiker, och han har givetvis rätt i det och att Rock och gitarrmusik alltid kommer att vara No.1. Oavsett vad idioter i media tycker, gott så!
Men, nu måste jag ta upp en alarmerande (för vissa) point som jag har gjort, lite i marginalen sådär. Jag har hintat om att jag skall lägga av att spela... och nu har det kommit både telefonsamtal och vanliga mejl från folk som ändå någonstans gillar Abbeys lir! Kaj Zack ringde ifrån Kungliga Huvudstan och var riktigt orolig - han förbjöd mig att sluta. Tat lugnt Zacken - det är ingen fara!
Nåväl, det är lika bra att förklara här på "framsidan" och inte baktill i kommentarerna.
Det är sant att jag faktiskt tycker att det känns mindre och mindre relevant att lira... på det viset jag gör idag. Att få mig att sluta spela på min gitarr låter sig nog inte göras - men jag känner att det får vara slut på ett hundraprocentigt fokus på att BARA lira musik. Jag tänker alltså sälja av 90% av min maskinpark och bara behålla några riktigt fina guror, om inte annat än som pensionsförsäkring, samt alla de förstärkare och högtalarlådor som inte används.
Förr i tiden sket jag i byxorna om jag inte hade ett gig varje vecka. Nu tänker jag kanske bara kissa på mig en aning om det blir, typ säg; ett eller två gig om året. Strasse skall jag givetvis spela med så länge jag kan och får - men jag tänker tacka nej till alla andra projekt som ändå inte leder någonvart.
Jag skall nära ett annat stort intresse och det är Akvaristik... alltså, akvariefiskar... Jahaaa, flabba på bara! Men det är sannerligen rogivande med akvarium och jag har hållt på med det i lönndom i cirka 35 år - så jag är inget torskyngel!
Sedan har jag tankar på att ta MC-kort och köpa en riktigt fet hoj.
Tja, värre än så är det inte - men det är ett stort steg för min del, att faktiskt transformera en stor del av mitt liv till ett minimum. Jag tror det kan vara nyttigt för både mig och musikrecensenter - annars sitter jag nog snart och spikar pall...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha ja.... ålderskris... MC-kort...

Ha ha ha!!

Det är på den nivån!!

Max sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Max sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Max sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Max sa...

Om nivån är jobbig, varför inte prova Hello Kittys blog?
Eller kanske Bamses?

Anonym sa...

stalin, budda, hitler's, ghandi, jesus å alla andra ålhövven bara dör... men ikket abbey.. en riktig jädra guitar-hero kan helt enkelt inte dö... så e de.. men må fan ta dig om du inte kommer hit å drar ett par (tolka hur du vill:)) toner:) då å då... så att säga....

men, tradition of fish and eeh, chips:) goes with you.. ska det visst va

deppy

Max sa...

C! När du och gänget kallar är jag där och pelar en miljard toner!!!

Anonym sa...

Undrar just om man är en i "gänget"...? Har då isåfall några låtar som pockar på recording...och till dem tarvas bara en ynka skärv av de en miljard tonerna.

Anonym sa...

Veto från mig också. No way José!

Säger som jag sa till von K. när vi spelade in Rock The Night Away och frågan om hur länge han kunde trumwaila på slutet: "håll på så länge du kan med". :-D