lördag, mars 08, 2008

I believe I just have the goodbye look

Jag och Romakov tog oss en riktigt härlig afterwork-öl igår fredag. Vi gaggade bort ett par timmar och blev lite halvbladiga. En grej som jag tänkte på var att jag hade otroligt svårt att få service i baren. Jag försökte se trevlig ut och stod inte viftade med pengarna eller något i den stilen - men barpersonalens blickar svepte obönhörligen rakt förbi, eller rättare sagt, genom mig... Till slut var det ändå någon som med liksom en suck frågade; Jaaa...
Roma däremot fick beställa direkt utan knussel - så ser han trevlig ut också!
Jag tänkte att man kanske skulle ta och träna upp musklerna lite, för att öka på pondusen några hekto. Mina funderingar går i de här banorna, vad tycks, kan detta passa abbyn tro?





Om jag lyckas pumpa upp mig och bli så fenomenalt sexig som de här killarna så kanske jag kan locka till mig en sådan gojting som på bilden nedan... hmmm, what wonders I have to show you - som Pinhead i "Hellraiser" sade...
Jag vill ha en sån bula i brallan som han killen med långa håret har - en uppstudsig nogger-glass, lite tufft ställd i uppåtstående vinkel mot tyget i badtrosan... det skulle nog hon, Maj-Björn med modefrissan och "the russian-5 smile" gilla! Att den här drömdonnan kan suga ryggmärgen "in one draw" rätt genom slangen vid första draget råder ingen tvekan om - kolla tummarna som hon så sengångaraktigt visar upp - där har det sugits mången orolig tummetott vid sänggående - what a gal!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Njaee, träna + Abbey, vet inte om det är en sån bra idé. Jag tycker att du skall hålla dig till dina akvariefiskar och lite chips med dipp på lördagskvällen. Tråkigt att en sådan gammal barvältare som du verkar ha tappat stinget, inte törstig nog skulle jag tro. Då tycker jag att man lika gärna kan hålla sig hemma. Som du vet så gäller det att hitta det där dragläget mellan verbal och visuell kommunikation med spritbärarna på andra sidan disken. Du har kanske övat för dåligt sista tio åren, vad vet jag? Men det där med att Roma ser trevligare ut än vad du gör håller jag verkligen inte med på. Bartendern i ert fall måste ha en viss förkärlek till att serva psykopat-lookalikes. Roma är ju för böveln en exakt kopia av mödaren i första Dirty Harry-rullen. Kolla in den igen och håll med. Avslutningsvis så går det bra att få lite stalltips när det gäller att beställa bira, övning ger färdighet. Det är bara att bestämma tid så kan jag visa...

Anonym sa...

Sorry, ett litet tillägg: Locket

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Abby, damen längst ner är vad Ozzy skulle kalla en "two baggers", dvs en påse över huvudet på henne räcker inte utan även påsättaren får ha en påse över huvudet. Varför? Man vill inte bli ertappad med att jumpa en sådan "exquisite" lady.

Max sa...

Jag tror att det hängde på att jag var orakad. Med min skäggväxt betyder det ett stubb per kvadratcentimeter - lite som svinsvålsbehåring. Sedan är det faktiskt så att jag alltid har haft det tufft i barsammanhang, till och med förr om åren när man var ung och spunky, fast då var det mer; titta en lång uppsminkad transvestit som ser ut som en påklädd åra - han får be sina tjejkompisar köpa ut - NÄSTA!

Max sa...

Roma skrev; Abby, damen längst ner är vad Ozzy skulle kalla en "two baggers", dvs en påse över huvudet på henne räcker inte utan även påsättaren får ha en påse över huvudet. Varför? Man vill inte bli ertappad med att jumpa en sådan "exquisite" lady.


Eller är hon en 3-bagger? - för efteråt skulle åtminstone jag få läggas i en bodybag...

Anonym sa...

Du menar du skulle dö av förtjusning när hon visade titsen?
Sen undrar jag om inte långhåriga snubben med bulan har en hard-on... visst gav det perpektiv till musklerna?

Anonym sa...

Ok Roma, vi kan lämna dit utseende därhän. Det är ju inte ett så intressant spörsmål, möjligtvis för dig och din fru. Vad det gäller teknik för att få ökad uppmärksamhet av bartenders har jag bara ett tips som alltid funkar: diskret stil och obesvärad elegans. Det var kanske i fasen att se obesvärad ut som Abby gick bet, för hans stil har ju alltid varit slick och diskret, menar jag.

Locket

Anonym sa...

Ja, att liknas med massa olika folk intresserar mig föga. Din liknelse var väl extra retlig eftersom det var ett riktigt pucko du liknade mig vid. Men det glädjer mig att du indirekt också ser mig med diskret stil och obesvärad elegans (jag fick ju till det i baren, menar jag) för det är något som jag aldrig skulle få för mig att säga om mig själv.

Anonym sa...

Visst förstår du, en kompling är alltid gratis.

Locket