torsdag, april 15, 2010

Wow, säger jag bara...

Harrejävvlar vilken succé det förra inlägget hade, med länkarna till de fina artiklarna. Jösses, vilket drag alltså!
Ja, faxen går varm här med tack och intressanta kommentarer. När nu detta föll i så god jord är det väl lika bra att fortsätta med ännu en toppenartikel. Men, ta det sakta och vackert nu bara - det är inte bra att vakna upp ur djupsömn alltför snabbt, man kan få lite huvudvärk då - så gäspa igång hjärnan en stund först och gnugga ögonen ordentligt så går läsningen lite lättare!
Klicka här och läs

12 kommentarer:

roma sa...

Vad hände med hoppa den här typen av inlägg och softa på lite ball grejor istället? Jag tror att ingen av de som läser den här bloggen behöver övertygas om tillståndet i världen. Det finns good guys and bad guys. Eller, kanske good guys är mer sällsynta än vi tror? Se bara på hellyllekillen Tiger Woods – iallafall tills några månader sedan – han var ju en uppvisning på innehavare av en perfekt familj etc etc.
OK, golf och sms-sex är ju betydligt lättviktigare än innehållet i de artiklar du länkar till men det hamnar till syvende och sist på den enskilde personens moral. Vad folk i dina artiklar vill råder det knappast någon oklarhet kring, att Tiger ville ha oändligt fett på sylen råder det ju heller ingen tvivel om. Alltså ingen ursäkter men dock förklaringar. Men kan någon förklara för mig varför man tänder eld på en kanin? Pengar, makt och knulla kan man ju begripa men vad i helvete får folk att utan någon som helst anledning ge sig på och plåga ihjäl totalt försvarslösa varelser? Nej, detta är inte den klassiska att man upprörs mer över djur än människor utan den totala meningslösheten utan syfte -annat än att plåga. Jag kan nog inte tänka mig större ondska.
Vad jag menar är att man behöver inte söka upp skiten, man får fejjan insmord ändå, bara man sätter på TV:n. Och nånstans där emellan ska man ju försöka må bra också.

Max sa...

Ah, jag måste helt enkelt skriva om såna här grejer ibland... fejorna på folk måste smörjas. Men, var lugn Roma - det kommer snart softa sketgrejer i bloggen också.
Trots att jag skriver som jag gör är jag den förste att ha förståelse att folk gör och läser vad de vill - och som jag skrivit förr; jag vill inte pracka på någon något - det är därför mina grejer ofta är inlindade i en viss ironi.

roma sa...

Det vet jag, att du inte brakar på någon något. Jag menade bara att din kunskapstörst kanske inte alltid måste vara primär. Speciellt som kunskapen oftast berör dig på ett negativt sätt. Fast du kanske tycker det är positivt att få tillgång till något negativt om du förstår vad jag menar...jag gör det inte. : )

Anonym sa...

Abby... not-ey:)

dina inlägg om hur de står till e fan bäst i värden.. keep up för fan.

st.ORM

roma sa...

Jag menade för Abbys egna skull.

Max sa...

Nja, nu skall vi se här... Ingenting av det som jag berör i mina inlägg påverkar mig negativt (16-åriga Hjuviksapor som lägger upp fötterna på bussens sittplatser påverkar mig dock negativt) utan snarare i en positiv anda. Världens skeenden och de ignoranta människor som lever i en djup slummer är för mig bara ett kvitto på att jag uppfattar det som händer omkring oss på ett hyfsat sant vis.
Hur kan sanna nyheter vara negativa? De kan vara hemska och tråkiga förvisso - men inte negativa, då de utbildar och formar en själv att se saker i ett klart ljus.
De censurerade, filtrerade och idiotanpassade nyheter som TV, radio och tidningar skiter ut är däremot negativa därför att de till 99,99% består av lögner.
När USA brakar ihop inom kort, och vad detta får för följder världen över - blir detta ingen schock för min del, som för de flesta andra, utan jag kan lugnt vidta åtgärder för hur jag skall agera "when the shit hits the fan". Det är inget negativt i detta utan en naturlig del av den cykel som måste slutas - som så många gånger förr... och senare.

roma sa...

Så du menar att skor på bussätet är mer upprörande än innehållet i artiklarna om det "verkliga" tillståndet i världen?

Max sa...

Nej, självklart inte - men jag fick för mig att du var lite orolig för att jag inte mår riktigt bra av allt det jag läser om. Det är om den känslan jag skriver om ovan - jag tror du får läsa om den kommentaren igen...

Att jag sen blir förbannad på de här jävla dryga, slöa ynglen som inte kan sitta ordentligt på ett säte, är en helt annan sak. Det är en ilska som faktiskt förvånar mig själv - i det läget kan jag alltså i tankarna helt och hållet frångå mina principer att aldrig bruka våld.

dyanna sa...

Your blog is very interesting.I'm waiting for your new post.
Have a nice day.

Anonym sa...

Jag förstår både Max och Romas ståndpunkter och vart ni vill komma. Men för en gångs skull så lägger jag nog en liten sekin på Roma. Max, vad sägs om lite mer inlägg om "softa på lite ball grejor istället" för att citera Roma.

Absolut inget ont om dina föresatser kring de mer komplexa frågeställningar som du ganska ofta tar upp. Fast vad jag minns var det någon som skulle sluta med just detta och mer ägna sig åt lite mer "skojsiga" och - inte för den sakens skull - lättviktiga inlägg. Det andra tjatar jag om på min arbetsplats,day in - day out. Ja, jag vet att det är ett eget val, men ändå.

Detta sagt med all respekt och förståelse för dina intressen, inlägg och åsikter.

Locket

Axlid sa...

"blir detta ingen schock"

Inget s i chock....

Axlid

Max sa...

Haha! Det är bra Axy! Nä, jag blandar både engelska och svenska - lite för ofta!