tisdag, juni 08, 2010

Memory serves

80-talet var ju, nu när man tänker lite på det, faktsikt ganska spejsat ändå... Jag gillade aldrig de där stora posörgrupperna riktigt, spandau ballet, human league, ultravox (fast jag ironiskt nog skulle spela med just voxarna senare...) - det fanns så många andra fräna gäng att kolla in. Det jag var ute efter var naturligtvis gitarrister som kunde få en att fundera lite... Några av de största influenserna är/var ju givetvis Adrian Belew och Robert Fripp - m.fl. En annan är Fred Frith, kolla in Material - Memory Serves, och ett skönt solostycke;



2 kommentarer:

roma sa...

Jättebra låt. Nynnat på den hela dan.

Memory Serves påminner mig om nämnda Fripp/Belews version av King Crimson. Mycket bra.

Anonym sa...

material... ett av mina favorit band fred maher (scritti politti) på trummor, snajdigt abb-ey, snajdigt...

st.ORM