tisdag, juni 21, 2011

Kattsäkra högtalare

Åhh, jag tror att jag hittat mina nya högtalare till grammofonanläggningen!
Jag skall flytta ner min vintageanläggning till "pojkrummet" och köpa lite nytt i hifi-väg till vardagsrummet. Ett problem är att katterna gärna klöser på högtalarfronter, därav mina ypperliga, uppåtriktade Carlsson-kabinett, men dessa skall nu få löda i min dungeon. Så, nu går jakten för fullt på kattsäkra speakers - och jävlar i min låda om inte dessa Duevel Planets blir helt perfekta, och de har fått lysande omdömen i respektabel hifi-press. (De har hög WAF-faktor också).

6 kommentarer:

roma sa...

Vad invigs de med? Vai eller Purple?

Affe Rolex sa...

Mr Max, Alex här. Dom ser grymma ut.
Har du tid att träffas och tjöta lite i sommar ?
/Golf Bolex

Max sa...

@ Roma! Njae, det blir nog "Eternitys Breath - part 1 & 2" Med Mahavishnu Orchestra från plattan "Visions of the Emerald Beyond". Detta är det styggaste som spelats in i gitarrväg - och så har trumslagaren Narada Michael Walden ett formidabelt sound på denna inspelning också - liret är det ju inte något direkt fel på heller... Så, det får det bli!

@ Roffe! Halloj Mannen - självaste Grill Kolex i bloggen och hälsar på, man bugar!
Klart vi skall tjôta i sommar - huset får sig en liten uppfixning, så det kanske är lite "dammigt" här och var, men det hindrar inte!

gagadodo sa...

Ah, Mahavishnu Orchestra! Brorsan hade en liveplatta med dem vill jag minnas. Mycket fixade morsan bland skallrande glas i köket men skaller orsakade av Mahavishnu Orchestra, där gick hennes gräns.

Max sa...

Jag känner igen det!
Min morsa brukade skrika; Stoouuuääääng Aaaaaaav-uahh!

Anonym sa...

Håller INTE med!

Jag och mina 8 syskon brukade sitta och leka, (läs springa runt som tokar) medan morsan röjde runt och magdans/sjöng/skrek/slamrade med kastruller, till Mahavishnu som farsan spelade.

H/Stark oberoende kvinna :p