fredag, januari 12, 2007

Och där var GP väck

Jag sade upp min prenumeration på GP (Göteborgs Posten) för styvt en vecka sedan... och har inte saknat den en sekund. Det är framför allt del 3, den så kallade kulturdelen, som fått mig att skippa GP. Det står överhuvudtaget inget av intresse i den. Musikrecensenterna är under all kritik och hela del 3 liknar mest ett dagligt utskick från Håkan Hellströms officiella fanclub. Det finns så mycket mer intressant information på nätet, och vill man läsa vad andra tycker om musik så går jag hellre till MOJO, för att nämna en tidning, för en stunds läsning och gapflabb.

3 kommentarer:

Almse.D sa...

Ja ,den typ av svågerpolitik som musikkritikerna på GP håller på med har jag bara upplevt i Nordkorea tidigare...

Almse.D

Anonym sa...

Va? Va fan är det ni säger? Menar ni att Mats Lernebys och Daniel Claesons recensioner av dataspel för barn inte är djuplodande? Eller att Emma Engströms överkryssade recensioner av filmer där mer än en man medverkar inte är intressanta? Jag får nog ta på mig rökrocken och fundera över min prenumerationsval också. Undra om man kan prenumera på "Sjöfartsnytt"...

Max sa...

Oldsberg, På min ära!!!
Gott å se dig här, och Locket också.
Underbart att läsa era kommentarer - Ös på!