onsdag, augusti 08, 2007

Unhappy Hoj eller Olycklig Cykel

Precis när semestern var slut och jag skulle börja höstsidan av jobbet med några månaders skönt pendlande medelst moppe - tog mina moppedagar slut. Hojsatan är väck! Nej, den är inte stulen men jag har tagit bort den... Hade funderingar på att slå ihjäl den, liksom klubba den to smithereens eller skjuta den med älgstudsare.
Moppen har aldrig varit glad, den har helt enkelt aldrig gått nåt vidare värst bra.
Vad är sannolikheten att man får motorstopp just exakt mitt på Älvsborgsbron (eller vad den nu heter - den stora, höga...)?
Njaha, det fick jag iallafall förra året! Och då tänkte jag att; detta kan liksom bara hända en gång... och aldrig mer. Jag fick leda moppemongot ner för bron och ringa efter släpvagnshjälp.
Igår, tisdag, hände exakt samma sak - Muthafoogin' unbelievable! Jag fick leda moppemongot ner för bron och ringa efter släpvagnshjälp.
Två gånger på exakt samma ställe med exakt samma moppe! Då är det någonting inom mig som säger, lite försynt sådär; Skall du inte ta och lämna in den här mackapären till skroten nu?
Min gode vän Jens har förbarmat sig över fanskapet och skall fixa upp den och sälja den - så får någon annan få motorstopp på bron! Jag kommer inte att vilja se moppen igen - ever!

Sedan kan jag ju inte låta bli att sätta in en liten filmsnutt på Chimpansen, Vingmuttern och Världsledaren Dubya, där han tar sig an Zombiefrågan;

8 kommentarer:

Erica sa...

Då var det min tur att hjälpa dig med stavningen, it's stavad unbelievable you know ;)
Om det inte var meningena att det skulle stavas lite knazy för att låta roligt dvs....

Erica sa...

P.S. Zombies är ju lättare att få väck än silverfiskarna i badrummet....50 miljarder känns lite rejält ;)

Max sa...

Bra! jag har ändrat i texten - så nu skall det vara rätt! Du är helt enkelt The Godess of the English language (fick jag till det rätt?).

Erica sa...

ja, såg att jag stavade meningen fel i min första kommentar haha :) så kan det gå

Anonym sa...

Ta körkort nu. Ja mena NU! Köp toyota. Funka bla... välidigt bla

Anonym sa...

moppemongot!!! :)

//st.ORM

Anonym sa...

Undrar om David Lee Roth kommer råka ut för punka under turnén på Van Halen-bron?
Once again...?

Anonym sa...

stava å stava å skriva... bolla in de här:
Finan – 24-årig 12-åring i svenska fotbollslandslaget som berättar om sitt liv:

http://blogg.expressen.se/jossansblogg/

//fabrikör stava alias hisings mongot